Ένα γράμμα θα καταχωρήσω σήμερα στον “Κόσμο της Ν. Φιλαδέλφειας”· είναι του Κυριάκου (Κόκου) Ραπτάκη, της ψυχής του Ιωνικού, και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “Ακρόπολις” την Τετάρτη 9 Ιουλίου 1958 – αναφέρεται στα θαλάσσια μπάνια με δρομολόγηση λεωφορείων από το Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας, ο οποίος πρωτοπορώντας τα καθιέρωσε το 1956.
Ας δούμε όμως το γράμμα του Κόκου Ραπτάκη:
“Κύριε Διευθυντά
Θεωρώ καθήκον μου να εξάρω ένα μέτρον του Δημάρχου Νέας Φιλαδελφείας κ. Νικολάου Τρυπιά.
Ωργάνωσε συγκεκριμένως τακτικήν ειδικήν συγκοινωνίαν των συμπολιτών του από Νέας Φιλαδελφείας κατ’ ευθείαν εις Λαιμόν Βουλιαγμένης.
Αι θέσεις είναι ηριθμημέναι, η μετάβασις και επιστροφή των λεωφορείων εις ωρισμένην ώραν γίνεται με πλήρη άνεσιν – χωρίς φυσικά ίχνος ουράς και χωρίς ταλαιπώρησιν ουδ’ ενός λεπτού – και η τιμή του εισιτηρίου είναι 13 δραχμαί με επιστροφήν δια τους καθημένους ή 8 δια τους ορθίους.
Τοιουτοτρόπως οι κάτοικοι της Νέας Φιλαδέλφειας έχουν τώρα το προνόμιον να απολαμβάνουν την θάλασσαν ξεκούραστα, άνετα και φθηνά. …
Αξίζει λοιπόν έπαινος εις τον Δήμαρχον της Νέας Φιλαδέλφειας δια την πρωτοβουλίαν του και καλό θα ήτο να τον μιμηθούν και άλλοι Δήμοι”.
Προσθέτω και τα ακόλουθα: αρχικά η τιμή του εισιτηρίου ήταν 12 δραχμές για τους καθήμενους και 7 για τους όρθιους – σε κάθε λεωφορείο ταξίδευαν και ορισμένοι δωρεάν· οι άποροι, οι παίκτες του Ιωνικού, τα παιδιά της Φιλαρμονικής. Τα λεωφορεία (17 τις Κυριακές, 12 τις καθημερινές) ξεκίναγαν στις 8.30 το πρωί από την οδό Αδριανουπόλεως (νυν Νικολάου Τρυπιά) στο ύψος του Σχολείου του Μεγάλου και επέστρεφαν στη 1 το μεσημέρι τις καθημερινές και στις 2 τις Κυριακές. Πηγαίνοντας μ’ αυτό τον τρόπο στη θάλασσα οι Φιλαδελφειώτες και οι Φιλαδελφειώτισσες ξόδευαν 50% λιγότερο για εισιτήρια και επιπλέον δεν ταλαιπωρούνταν σε ουρές και ανέβα-κατέβα σε περισσότερα λεωφορεία. Την πρωτοβουλία αυτή του Δήμου της Νέας Φιλαδέλφειας αμέσως μιμήθηκαν το Χαλάνδρι, η Κηφισιά, η Νέα Ερυθραία…
Κώστας Π. Παντελόγλου