Image

Με αφορμή το βιβλίο του Γεωργίου Μ. Σαρηγιάννη “Αθήνα 1830-2000. Εξέλιξη Πολεοδομία Μεταφορές” .3

2
λεπτά ανάγνωσης

sarigiannis-copy(συνέχεια από το προηγούμενο)

Αναρωτιέμαι επίσης:

Μπορεί κανείς να διεξέλθει ικανοποιητικά και με ακρίβεια το θέμα του τίτλου, χωρίς να αναφερθεί στις εργασίες σχετικά του Πολυτεχνικού Συλλόγου, του Ανωτάτου Τεχνικού Συμβουλίου, στο συναφές έργο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Συγκοινωνίας εν εκτάσει, στις επιδιώξεις σχετικά του Εργατικού Κέντρου Αθηνών απ’ τις αρχές ακόμη της δημιουργίας του αλλά και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών και του Συνδέσμου Βιομηχάνων, την Οικονομική Έρευνα των Μεγάλων Τεχνικών Ζητημάτων που πραγματοποίησε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος στις αρχές της δεκαετίας του ’30 μ’ εμψυχωτή και πρωτεργάτη τον Πρόεδρό του τότε Καθηγητή Νίκο Κιτσίκη, τις εργασίες των Δήμων και Κοινοτήτων της Ελλάδος από το 1927 κι εδώ, τις εργασίες του Δημοτικού Συμβουλίου Αθηναίων από τον 19ο αιώνα ως τις μέρες μας, τις εργασίες της Βουλής των Ελλήνων σχετικά στην μακρά διαδρομή της λειτουργίας της;

Μπορεί κανείς να διεξέλθει ικανοποιητικά και με ακρίβεια το θέμα του τίτλου, χωρίς να εξετάσει σε έκταση ευρεία και μέγα βάθος το ζήτημα της εγκατάστασης στον Ελλαδικό χώρο, και ιδιαίτερα στον Αθηναϊκό, του Μικρασιατικού Ελληνισμού πριν και μετά το 1922, αλλά και του Ποντιακού Ελληνισμού, του Ελληνισμού της Ανατολικής Θράκης και της Κωνσταντινούπολης, του Αιγυπτιώτη Ελληνισμού, καθώς και τις επιδράσεις αυτού του γεγονότος επί των Ελληνικών και ιδιαίτερα των Αθηναϊκών πραγμάτων – ζήτημα αποτυπωμένο και σε χιλιάδες κυριολεκτικά βιβλία και δημοσιεύματα σε περιοδικά εφημερίδες ημερολόγια εγκυκλοπαίδειες πρακτικά κά., ελληνικά και ξένα, στο διάβα δεκαετιών;

(Ακολουθεί συνέχεια)

Κώστας Π. Παντελόγλου