Απόσπασμα ενός κειμένου της Μάρθας Καρπόζηλου με τίτλο “Τεύχη-αφιερώματα στην Επιθεώρηση Τέχνης” είναι όσα ακολουθούν – το κείμενο αυτό είχε δει το φως της δημοσιότητας στο περιοδικό Διαβάζω (βλ. τεύχος 67, 20 Απριλίου 1983, που περιείχε αφιέρωμα στην Επιθεώρηση Τέχνης):
“Το τεύχος Brecht, το Νοέμβριο του 1961 εγκαινιάζει μια σειρά από αλλεπάλληλα αφιερωματικά τεύχη. Η Επιθεώρηση Τέχνης είχε και παλαιότερα ασχοληθεί με τον Brecht, αλλά με το τεύχος που του χαρίζει φιλοδοξεί να κάνει πρώτη αυτή μια συστηματική παρουσίαση του έργου του στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό. Οι λόγοι και οι σκοποί του αφιερώματος εξηγούνται στο προλογικό σημείωμα των εκδοτών που καταλήγει: “Το τεύχος τούτο θέλει μόνο να σταθεί μια σκιαγραφία, η οποία, όμως, να δείχνει παρ’ όλες τις ελλείψεις της, τον Μπρεχτ στην ανθρώπινη πορεία του και στην σφαιρικότητα της δραστηριότητάς του. Σαν στοχαστή, σαν δραματουργό, σαν σκηνοθέτη, σαν εμψυχωτή και πρωτοπόρο της σκηνικής τέχνης, σαν ποιητή και πεζογράφο, σαν συγγραφέα που κατέχεται από το πάθος της αρτιότητας, τέλος σαν ανελέητο μαχητή κατά του φασισμού, αγωνιστή για την κοινωνική πρόοδο κι αληθινό πατριώτη” (Επιθεώρηση Τέχνης 14 (ΧΙ.1961), τεύχος 83, σελ. 388). Σύμφωνη μ’ αυτές τις προθέσεις είναι και η δομή του τεύχους. Τα κείμενα του τιμώμενου συγγραφέα που διαλέχτηκαν και μεταφράστηκαν καλύπτουν διάφορους τομείς της παραγωγής του: δοκίμια, σημειώματα, ποιήματα, τραγούδια και ένα θεατρικό κομμάτι. Οι υπόλοιπες σελίδες του αφιερώματος περιέχουν πρωτότυπες και μεταφρασμένες μελέτες για τον Brecht και το Berliner Ensemble καθώς και ένα εξαιρετικά χρήσιμο “Χρονολογικό διάγραμμα της ζωής του Μπέρτολτ Μπρεχτ” φτιαγμένο από τον Τίτο Πατρίκιο”.
Κώστας Π. Παντελόγλου