Κάπου στις τρεις τα ξημερώματα της 21ης Μαΐου 2020, σε κλειστή τηλεδιάσκεψη, με τις μισές παρατάξεις να έχουν ήδη αποχωρήσει, συζήτησε το δημοτικό συμβούλιο της πόλης την πραγματική κατάσταση που προκάλεσαν οι “κυκλοφοριακές ρυθμίσεις” γύρω από την “υπογειοποίηση της Αγιά Σοφιάς”, όπως γράφουν και τα αεκόφρονα μέσα – του έργου, δηλαδή, που πληρώνουμε από την τσέπη μας για να αντιμετωπιστεί το γεγονός πως το οικόπεδο που έχει παραχωρηθεί στην ΑΕΚ δεν είναι αρκετά μεγάλο για να χωρέσει το γήπεδο που θέλει να φτιάξει ο Δημήτρης Μελισσανίδης. Μια που η κουβέντα πέρασε απαρατήρητη και ουδείς εκ των συμμετεχόντων δεν την ανέδειξε, ενώ η πραγματική κατάσταση δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη, αντιγράφουμε από τα πρακτικά και θα επανέλθουμε με σχολιασμό.
6ο ΘΕΜΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
«Γνωμοδότηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 73 του Ν. 3852/2010 («Καλλικράτης»), επί των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στα πλαίσια κατασκευής του έργου «ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΗΜΟΥ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΟΜΒΡΙΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ», βάσει της αριθ. 14/2020 απόφασης-εισήγησης της Ε.Π.Ζ. (επανεισαγωγή)”
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Θέλει κάποιος το λόγο;
Δ. ΓΚΟΥΜΑ: Κύριε Πρόεδρε, να πω κάτι επί της διαδικασίας; Επειδή είναι και θέμα γνωμοδότησης και έχει μια αξία να μη γίνει τέτοια ώρα, προτείνω ν’ αναβληθεί. Να είναι και οι άλλες παρατάξεις.
Δ. ΚΑΝΤΑΡΕΛΗΣ: Αν θυμάστε, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είχαν δυο σκέλη, α’ και β’ φάση. Η α’ φάση προέβλεπε το έργο αυτό της Περιφέρειας στο Δήμο Νέας Ιωνίας και το έχουμε συζητήσει και σας το παρουσιάσαμε και στο Πνευματικό Κέντρο στην Επιτροπή Διαβούλευσης και στο Δημοτικό Συμβούλιο και μάλιστα με προτζέκτορα δείχναμε τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Το θέμα αυτό για καθαρά τυπικούς λόγους, χρειάζεται ξεχωριστά τη γνωμοδότησή μας για το Δήμο Νέας Ιωνίας και την Περιφέρεια. Όμως υπενθυμίζω και όσοι το θυμούνται το έχουμε συζητήσει, το έχουμε προβάλλει, είπαμε ότι θα γίνει παράλληλα με την υπογειοποίηση κι ένα δεύτερο έργο που αφορά αγωγούς ομβρίων, αποχετευτικούς στην Ελ Αλαμέιν, φαντάζομαι οι περισσότεροι το θυμούνται και μάλιστα το έχουμε εγκρίνει σαν πακέτο.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Κανταρέλη. Θέλει κάποιος να κάνει κάποια ερώτηση; Η κα Γκούμα έχει το λόγο.
Δ. ΓΚΟΥΜΑ: Εγώ θέλω να ξεκινήσω κατ’ αρχάς λέγοντας ότι ακριβώς επειδή πρόκειται για δυο φάσεις και ακριβώς επειδή είναι ένα έργο που φαίνεται πόσο αποσπασματικό είναι, θα πρέπει ουσιαστικά να συζητήσουμε, γιατί αυτή τη στιγμή, ενώ δεν έχουν όλοι ξεκινήσει να μεταφέρονται στις δουλειές τους, βλέπουμε τον τρομερό φόρτο που δέχονται οι άλλες οδοί.
Και είναι πραγματικά πολύ σημαντικό κάποιος, εκτός αν θεωρούμε ότι πραγματικά παίρνουμε μια απόφαση και τελειώσαμε εμείς, δεν έχουμε κάτι άλλο να πούμε ως προς τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, είναι πολύ σημαντικό κατά τη γνώμη μας να συζητηθεί λεπτομερώς τί θα γίνει όταν θα κλείσει και η Ελ Αλαμέιν. Γιατί αυτή τη στιγμή έχει κλείσει η Πατριάρχου Κωνσταντίνου και η κίνηση, είναι αστείο πόσο μεγάλη είναι εν καιρώ επανόδου μετά την καραντίνα, ενώ όλοι δεν έχουν πάει στις δουλειές τους, ενώ τα σχολεία δεν έχουν ξεκινήσει.
Και είναι χαρακτηριστικό της κατεύθυνσης που βάζει η Διοίκηση, της πολιτικής κατεύθυνσης, το γεγονός ότι όχι μόνο το συζητάμε 2 η ώρα το βράδυ το θέμα, αλλά ακόμα και σε αυτά που έχετε ήδη διαπιστώσει, με το κλείσιμο του δρόμου που έχει ήδη διαπιστωθεί, δεν έχουν παρθεί μέτρα για να μπουν σωστές πινακίδες, για να μπορέσει ν’ απαγορευθεί ή να θεσμοθετηθούν θέσεις παρκαρίσματος σε διάφορες πλευρές, των δημοτικών δρόμων τουλάχιστον.
Αλλά ακόμα και τη γνωμοδότηση προς τη Νέα Ιωνία, προς τους έτερους Δήμους, ακόμα και τη γνωμοδότηση προς την Περιφέρεια για το πώς χρειάζεται να κινούνται τα αυτοκίνητα, να παρθούν μια σειρά μέτρα, τη ρύθμιση των φαναριών, είναι, αστείο αν το δείτε, ότι ακόμα λειτουργεί το φανάρι της Ελ Αλαμέιν, λες και αποδέχεται το μεγαλύτερο φόρτο σ’ εκείνο τον κόμβο. Αντίστοιχα το φανάρι που βρίσκεται εδώ, στη λεωφόρο Δεκελείας.
Είναι αστείο το ότι το επιτρέπετε και δεν έχετε πει τίποτα. Κύρια Κανταρέλη μπορείτε την παρουσίαση να την κάνετε με προτζέκτορες και 15 φορές, αλλά τα προβλήματα είναι εδώ. Και αυτά οφείλει να τα συζητήσει το Δημοτικό Συμβούλιο και να πάρει και μέτρα γι’ αυτά. Δεν είναι δυνατόν ο φόρτος να μεταφέρεται σε δημοτικές οδούς.
Αυτή τη στιγμή έχετε παρατηρήσει ότι η Ελ Αλαμέιν λειτουργεί ως προς το να κάνουν την παράκαμψη προς τα δεξιά για να κάνουν το γύρο του άλσους όσοι κάνουν. Οι υπόλοιποι, γυρνάνε από τη λεωφόρο Ηρακλείου αριστερά για να κατέβουν από τον Περισσό και να γίνει ο κακός χαμός μ’ ένα φανάρι στην πλατεία, που επιτρέπει το πολύ έξι αμάξια, εάν τ’ αμάξια γνωρίζουν ότι πρέπει να σταθούν δίπλα-δίπλα, οι ταρίφες δεν έχουν καταλάβει μεγαλύτερο μέρος απ’ ό,τι καταλαμβάνουν κτλ.
Αυτά είναι προβλήματα που τα έχουμε δει όλοι μας. Και επαναλαμβάνω, θεωρώ ότι πρέπει να συζητηθούν σε καλύτερο επίπεδο.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Μη λέτε ταρίφες γιατί παρεξηγήθηκε ένας ταξιτζής.
Δ. ΓΚΟΥΜΑ: Με συγχωρείτε, με τους επαγγελματίες οδηγούς. Εντάξει, δεν ήθελα να προσβάλλω κανέναν. Τους επαγγελματίες οδηγούς που το χώρο τον καταλαμβάνουν για συγκεκριμένους λόγους, έχουμε μάτια και βλέπουμε πόσο κινείται και το ταξί. Αυτά ήθελα να πω ως προς τα επιμέρους.
Ως προς το γενικότερο, θα πρέπει να δούμε ουσιαστικές παρεμβάσεις στην κυκλοφορία, θα πρέπει να συζητήσουμε ξανά, να ξαναμπεί στο τραπέζι ο κόμβος στου Βλάχου, να ξαναμπεί στο τραπέζι η υπογειοποίηση από την Εθνικής Αντιστάσεως, μέχρι να φτάσει στη λεωφόρο Ηρακλείου, που θα περνά και θα συναντά την εθνική. Αυτά πρέπει να συζητηθούν. Και το Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να θέσει σοβαρά απόψεις, ώστε και αργότερα ο εκάστοτε μελετητής να τις λάβει υπ’ όψιν του.
Θα μου πείτε, το Δημοτικό Συμβούλιο; Ναι, από τη στιγμή που δε γίνεται το ανάποδο, να έρχεται μ’ έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό Συγκοινωνιολόγων και έρχονται αποσπασματικά τα έργα, κάποιος πρέπει να δει πώς θα κινηθούν κι αυτά τα αμάξια.
Θυμίστε μου, είναι η οδός Παπανικολή που περνάει από το σταθμό του Περισσού;
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Παπαναστασίου είναι.
Δ. ΓΚΟΥΜΑ: Ευχαριστώ, ναι. Η οδός Παπαναστασίου έχει συνεχώς παρκαρισμένα αμάξια. Αυτά πρέπει να μπουν σε συζήτηση. και πρέπει να μπουν σε συζήτηση, ειδικά τώρα που είναι προς γνωμοδότηση στο Δήμο της Νέας Ιωνίας. Να μπουν και προτάσεις προς τη Νέα Ιωνία. Και ακόμα καλύτερα, να συζητηθούν πιο ενιαία οι προτάσεις που έβαλα και με τους έτερους Δήμους.
Είμαστε περιοχή που η κίνηση μας διατρέχει, είμαστε δυστυχώς στον άξονα Ανατολής-Δύσης, πρέπει να το λάβουμε υπ’ όψιν αυτό.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ευχαριστούμε πάρα πολύ.
Χ. ΤΟΜΠΟΥΛΟΓΛΟΥ – ΛΕΩΝΙΔΟΠΟΥΛΟΣ: Εκτός αυτών που είπε η κα Γκούμα, έχουμε κι ένα άλλο θέμα. Όπως ξέρετε, διοχετεύεται ένας σημαντικός αριθμός αυτοκινήτων μέσα από τη συνοικία Ειρήνη. Τα παράπονα των κατοίκων είναι καθημερινά πολλά. Θα πρέπει λοιπόν ν’ αντιμετωπισθεί και αυτό. Διότι όσο δεν έχει κλείσει η Ελ Αλαμέιν, η διέλευση των αυτοκινήτων πραγματοποιείται από τη Λεύκης.
Και εκτός αυτού, υπάρχει κι ένα άλλο θέμα, από τη Λυκούργου κατεβαίνουν τα αυτοκίνητα προς την Ειρήνης, δημιουργούν ένα τεράστιο κομφούζιο διότι μπλέκονται μέσα στον ιστό της συγκεκριμένης συνοικίας, με, αποτέλεσμα να έχουμε καθημερινά παράπονα, θα έχετε κι εσείς υποθέτω, από τους κατοίκους της περιοχής.
Θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε αυτό κ. Κανταρέλη, δεν είναι απλό πράγμα, να πάρουμε μια απόφαση να γνωμοδοτήσουμε έτσι στο πόδι νομίζω.
Στο σημείο αυτό αποχώρησε ο κ. Α. Λέκκας
Ν. ΣΕΡΕΤΑΚΗΣ: Αυτό που είπε ο κ. Τομπούλογλου και αυτό που βλέπουμε τώρα, είναι ακριβώς αυτό το οποίο σας προειδοποιούσαμε σ’ εκείνο το περίφημο Δημοτικό Συμβούλιο που συζητούσαμε στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την υπογειοποίηση. Που είχαμε πει ότι υπάρχουν άλλα τρία μεγάλα έργα της Περιφέρειας, υπάρχει η Ελ Αλαμέιν, υπάρχει η διαπλάτυνση της λεωφόρου Ηρακλείου και υπάρχει και η υπογειοποίηση της Μελίνας Μερκούρη.
Και έρχονται σαλαμωτά και δεν υπάρχει μια συνολική αντιμετώπιση, με αποτέλεσμα, μπλοκάρισμα εδώ, μπλοκάρισμα παρακάτω, να έχουμε έμφραγμα. Και προς τα εκεί οδεύουμε. Και έχουμε και το πρόβλημα του σχεδιασμού. Δηλαδή εάν είχε υλοποιηθεί ο αρχικός σχεδιασμός τότε από τους Ολυμπιακούς Αγώνες για υπογειοποίηση μεγάλη μέχρι εκεί, ουσιαστικά και το κόστος θα ήταν τρία έρχεται γα σε ένα.
Μια δεύτερη παράμετρο που θέλω να βάλω, είναι το εξής: Ότι πρέπει οι όποιες ρυθμίσεις να τηρούνται. Κι εδώ δεν τηρούνται. Για παράδειγμα στην υπογειοποίηση τη δική μας, το εργοτάξιο θα ήταν κάπου κοντά στην Columbia, ενώ πρόσφατα διαπίστωσα ότι τα περίφημα οχήματα που ρωτάω και δε μου απαντάτε, μεταξύ γηπέδου και άλσους, είναι της Intrakat. Τα οποία δεν είναι χωροθετημένα εκεί.
Άρα υπάρχει ένα ζήτημα πάρα πολύ σοβαρό, εάν οι όποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και χωροθετήσεις γίνονται, γίνονται για να τηρούνται στοιχειωδώς.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ευχαριστούμε πολύ. Ο κ. Γραμμένος έχει το λόγο.
Σ. ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ: Άκουσα προηγουμένως τον κ. Τομπούλογλου ν’ αναφέρεται στους δρόμους όπως Λεύκης, Λυκούργου κτλ. Κάποια στιγμή με απασχόλησε πάρα πολύ το γεγονός, γιατί δέχτηκα τηλεφωνήματα από κάποιους κατοίκους στο συγκεκριμένο σημείο, μίλησα με τον κ. Παπαθεοφάνους, ο οποίος με παρέπεμψε σ’ έναν συνάδελφό του, το Γιώργο Γεωργόπουλο, Πολιτικό Μηχανικό.
Πήγαμε όλοι με τα πόδια, γυρίσαμε όλα τα σημεία, από Σμύρνης, Ιωνίας, Λεύκης, Λυκούργου και έχουμε τοποθετήσει ταμπέλες, δεν ξέρω αν τις έχετε προσέξει πους είναι οδηγούν προς τη Νέα Ιωνία ή προς τη Φιλαδέλφεια, ανάλογα με το από πού έρχεσαι. Δεν ξέρω αν τις έχετε προσέξει αυτές. Χανόταν ο οδηγός τέλος πάντων σ’ εκείνα τα σημεία και μάλιστα και πολλές φορές κάποιος που ερχόταν διασχίζοντας την Αγ. Τριάδος, περνώντας απέναντι και ευρισκόμενος στο ύψος της Λυκούργου και Ιωνίας, αντιμετώπιζε κάποια αυτοκίνητα που έρχονταν από τη Λυκούργου προς την Ιωνίας, αντίστροφα δηλαδή.
Γιατί ήταν τόσο μεγάλο το μπλέξιμο, προσπαθούσαν να βρουν μια άκρη. Εν πάση περιπτώσει, πιστεύω ότι οι πινακίδες αυτές, έχουν βοηθήσει πολύ το κυκλοφοριακό, δεν ξέρω αν πρέπει να γίνουν και κάποιες άλλες.
Χ. ΤΟΜΠΟΥΛΟΓΛΟΥ – ΛΕΩΝΙΔΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Γραμμένε, θεωρείτε ότι υπάρχει ανακούφιση; Οι ταμπέλες έχουν μπει, δεν έχουμε αποτέλεσμα όμως.
Σ. ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ: Κοιτάξτε, κάποια σχετική ανακούφιση σαφώς υπάρχει, αυτό το κομφούζιο το κυκλοφοριακό που γινόταν στα σημεία Λεύκης και Λυκούργου έχει μειωθεί, δε λέω ότι έχει εξαλειφθεί αλλά έχει μειωθεί αρκετά. Γιατί υπάρχουν συγκεκριμένες ταμπέλες που καθοδηγούν τους οδηγούς σε κάποια σημεία ώστε ν’ απεγκλωβιστούν. Είναι γεγονός βέβαια ότι στην Παπαναστασίου μποτιλιάρεται Συνέχεια. είναι και στενός δρόμος, δεν είναι ιδιαίτερα φαρδύς.
Χ. ΤΟΜΠΟΥΛΟΓΛΟΥ – ΛΕΩΝΙΔΟΠΟΥΛΟΣ: Όσο για την Ηρακλείου, είπε ο κ. Σερετάκης ότι πρέπει να γίνει διαπλάτυνση της Ηρακλείου; Κάτι τέτοιοι ειπώθηκε.
Δ. ΓΚΟΥΜΑ: Ότι είναι στα σχέδια.
Ν. ΣΕΡΕΤΑΚΗΣ: Είναι ενταγμένο έργο φέτος για την Περιφέρεια.
Σ. ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ: Αυτό είναι επικίνδυνο να πάρουν το μισό κτίριο του ΚΚΕ κ. Σερετάκη.
Δ. ΓΚΟΥΜΑ: Μην αγχώνεστε.
Ν. ΣΕΡΕΤΑΚΗΣ: Μην ανησυχείτε, εδώ δε μπόρεσαν να μας το πάρουν ο Άγγλοι…
Σ. ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ: Είναι που είναι μισοπαράνομο εκεί στην όχθη του ποταμού..
Δ. ΓΚΟΥΜΑ: Πάλι τα ίδια..
Σ. ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ: Για το κτίριο λέω τώρα.
Δ. ΓΚΟΥΜΑ: Δεν είναι παράνομο το κτίριο.
Σ. ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ: Ήταν χτισμένο στην όχθη…
Δ. ΓΚΟΥΜΑ: Στην όχθη ήταν; Δε μας λέτε πού είναι αυτή η όχθη;
Σ. ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ: Ήταν κάποτε..
Δ. ΓΚΟΥΜΑ: Κοιτάξτε λιγάκι την όχθη του Γιαμπουρλά και αφήστε …
Ν. ΣΕΡΕΤΑΚΗΣ: Στη Λεύκης που λέτε, να πάτε να τους εξηγήσετε πόσο έλεγε η Λαϊκή Συσπείρωση και το ΚΚΕ ότι θα φτάσει η κυκλοφορία στην Ειρήνης όταν σας ρωτούσαμε για τους κυκλοφοριακούς φόρτους με την υπογειοποίηση και μας λέγατε τρέλες.
Σ. ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ: Όχι κ. Σερετάκη, ποτέ δε λέω τρέλες.
Δ. ΓΚΟΥΜΑ: Κύριε Πρόεδρε, να πω επίσης ότι μάλλον ο κ. Γραμμένος αναφέρθηκε στις ταμπέλες παράκαμψης που υποτίθεται ότι ήταν και σχεδιασμένες πώς θα μπουν και ήταν και ευθύνη της αναδόχου εταιρείας αν κατάλαβα καλά, γιατί άλλες ταμπέλες δεν υπάρχουν. εγώ μιλάω για φανάρια και για θέσεις στάθμευσης.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Πάμε σε ψηφοφορία.
Μετά από αυτή την εμβριθή συζήτηση, που περισσότερα ερωτήματα δημιουργεί παρά απαντά, το δημοτικό συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά με 13 υπέρ, 2 κατά (Λαϊκή Συσπείρωση) και 4 αποχές (Πόλη της Καρδιάς και Αλεφραγκή).
π.