Image

Προσφέρουν τα πάρκινγκ κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση;

Ο Σωτήρης Κοσκολέτος στην εισήγησή του προς τη σημερινή Οικονομική Επιτροπή για το θέμα του υπόγειου πάρκινγκ στο Πάρκο Μικρασιατών αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι το πάρκινγκ θα προσφέρει “κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση” και θα έχει ως αποτέλεσμα “μειωμένη περιβαλλοντική όχληση (μειωμένα επίπεδα θορύβου, μείωση της εκπομπής CO2 κλπ.)”.

Ο Σωτήρης Κοσκολέτος, που υποτίθεται ότι είναι και μηχανικός, δεν ξέρει τι λέει, αλλά ξέρει τι κάνει: Βαφτίζει το κρέας ψάρι σε πείσμα όλης της σχετικής θεωρίας της πολεοδομίας, της συγκοινωνιολογίας και άλλων συναφών αντικειμένων και, βεβαίως, σε πείσμα της σχετικής εμπειρίας σε ολόκληρο τον κόσμο: Όταν φτιάχνεις υποδομές για αυτοκίνητα, αυτές πλημμυρίζουν και σύντομα δεν αρκούν, αφού η ίδια η ύπαρξη της υποδομής γεννάει την αυξημένη κίνηση των οχημάτων.

Οι επιστημονικές πηγές που λένε ότι ο ισχυρισμός του Σωτήρη Κοσκολέτου δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα είναι άπειρες. Για να μην κουράσουμε όμως τους αναγνώστες και για να διευκολύνουμε τη συζήτηση στην πόλη, θα κρατήσουμε για την ώρα τη διατύπωση κάποιου που εμπιστεύεται απεριόριστα ο ίδιος ο Σωτήρης Κοσκολέτος, ενός στενού συνεργάτη του Δημήτρη Μελισσανίδη. Αναφερόμαστε στον Δημήτρη Ανδριόπουλο, πρότζεκτ μάνατζερ της OPAP ARENA, ο οποίος έλεγε τα εξής σε συνέντευξή του στο AEK365.COM το 2017:

“Έγιναν συζητήσεις για τις θέσεις πάρκινγκ [του γηπέδου Μελισσανίδη]. Οι 180 είναι πολλές! Θα έπρεπε να έχει 0. Στα 500 μέτρα έχουμε τον σταθμό της γραμμής Πειραιάς-Κηφισιά. Η γραμμή U φτάνει στο γήπεδο της ΑΕΚ. Αν γίνει λοιπόν ένα σωστό πλάνο θα έχουμε δύο Μέσα σταθερής τροχιάς που θα οδηγούν στο γήπεδο. Το γήπεδο της Μπιλμπάο έχει μηδενικές θέσεις στάθμευσης για 53.000 θεατές. Θα ήταν παράλογο να έφτιαχνε κανείς 500-1000 θέσεις πάρκινγκ. Παρακινείς τον πολίτη να πάρει το αυτοκίνητό του και να “διαλύσει” την πόλη. Η Αθήνα είναι μία πόλη που εκμοντερνίζονται τα Μέσα”.

Αυτόν τον κατά Ανδριόπουλο παραλογισμό ετοιμάζει σήμερα η δημοτική αρχή Βούρου-Κωνσταντινίδη, δια του αντιδημάρχου ειδικών καθηκόντων Σωτήρη Κοσκολέτου.

Επειδή αυτός ο παραλογισμός είναι δύσκολο να γίνει δεκτός από την τοπική κοινωνία και επειδή ο Σωτήρης Κοσκολέτος κάηκε στο χυλό στην περίπτωση της πρόσφατης τροποποίησης της διαχειριστικής μελέτης του Άλσους (παρεμπιπτόντως, δείτε και την τελική διατύπωση της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου, έχει ιστορικό ενδιαφέρον και διαφέρει ριζικά από άλλες ανάλογης σκοπιμότητας αποφάσεις του παρελθόντος), αυτή τη φορά η δημοτική αρχή Βούρου-Κωνσταντινίδη το πήρε αλλιώς.

Αντί να δώσει δημοσιότητα, αποφάσισε να κρύψει, όσο μπορούσε, την πολιτική της απόφαση για το υπόγειο πάρκινγκ στο Πάρκο Μικρασιατών – μια απόφαση η οποία απαιτεί τη δέσμευση ενός εκατομμυρίου ευρώ μόνο για τη μελέτη ενός εχθρικού προς τους κατοίκους έργου που (για την ώρα τουλάχιστον) απαγορεύεται από τον νόμο, ενώ δεν το δικαιολογεί ούτε η επιστήμη ούτε η κοινή λογική.

Αν υπάρχει κάτι που το δικαιολογεί, βρίσκεται πίσω από ψεύδη και αποσιωπήσεις – πίσω από τα μυστικά και τα ψέματα της δημοτικής αρχής Βούρου-Κωνσταντινίδη, των στελεχών και των καθοδηγητών της. Όμως οι κάτοικοι αυτής της πόλης, όλοι οι πολίτες, και εκείνοι που ψήφισαν τη δημοτική αρχή, αξίζουν μερικές παραπάνω εξηγήσεις.

Ας δοθεί λοιπόν τώρα στη δημοσιότητα η μελέτη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου με την υπογραφή της διευθύντριάς της Ελένης Σγουράκη, ώστε η πόλη να μάθει αυτό που προσπαθεί να της κρύψει ο έμμισθος δήμαρχός της και οι έμμισθοι συνεργάτες του…

π.