Την Τρίτη 6/4/2021, η Οικονομική Επιτροπή του δήμου, που ελέγχεται από τη δημοτική αρχή, αποφάσισε κατά πλειοψηφία να υποβάλλει ο δήμος προς το κράτος αίτημα χρηματοδότησης μιας μελέτης ενός εκατομμυρίου ευρώ για τη δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ στο χώρο του Πάρκου Μικρασιατών. Όπως έχουμε ήδη γράψει, πρόκειται για ένα λανθασμένο έργο, που για να πραγματοποιηθεί θα μάς κοστίσει ένα σωρό λεφτά, ενώ δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το ακριβές σκεπτικό της δημοτικής αρχής. Η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, όπως δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια, δεν διαφωτίζει περαιτέρω τους κατοίκους αυτής της πόλης.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τετάρτης 7/4/2021, ο δήμαρχος Γιάννης Βούρος, αν και μίλησε εισαγωγικά επί τρίλεπτο για τα έργα που επιδιώκει να εντάξει η δημοτική αρχή Βούρου-Κωνσταντινίδη στο πρόγραμα “Αντώνης Τρίτσης”, απέφυγε κάθε αναφορά στο πάρκινγκ στο Πάρκο Μικρασιατών. Πήξαμε στη δημοκρατία, κύριε δήμαρχε. Οι Χούντες βγάζουν και καμιά ανακοίνωση τουλάχιστον…
Το σχεδιαζόμενο πάρκινγκ και το σκεπτικό της διοίκησης ξεφούρνισε τελικά ο αρμόδιος έμμισθος αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών Σωτήρης Κοσκολέτος, με αφορμή σχετική ερώτηση του Χάρη Τομπούλογλου:
“Για το πάρκινγκ του Μνημείου Μικρασιατών […] χρειαζόμαστε μια σημειακή τροποποίηση του ρυμοτομικού. Η σημειακή τροποποίηση του ρυμοτομικού είναι μεν Προεδρικό Διάταγμα, μάλιστα. Έχουμε ξεκινήσει τις διαδικασίες ήδη. Απαιτείται όμως μελέτη γι’ αυτό, όχι προμελέτη. Εδώ λοιπόν, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, σε έναν χώρο ο οποίος εικονικά δεν θα πειραχτεί καθόλου, το αποτέλεσμα το εικαστικό τελειώνοντας οι όποιες εργασίες ενός υπογείου πάρκινγκ τριών επιπέδων, περίπου 560 θέσεων θα παραμείνει ως έχει το πάρκο, αναρωτιέμαι, εσείς δεν θα το θέλατε; Δεν βρίσκετε ότι η Φιλαδέλφεια αυτή τη στιγμή που μιλάμε πνίγεται, ασφυκτιά από θέσεις στάθμευσης οι οποίες δεν υπάρχουν; Θεωρείτε ότι ένα τέτοιο έργο δεν είναι ένα έργο πνοής για την πόλη η οποία ρυμοτομήθηκε τη δεκαετία του ’20, του 1920, κι αυτή τη στιγμή που μιλάμε δεν έχει κάποιος κάτοικος να παρκάρει ή επισκέπτης της πόλης; Λόγω της γεωγραφίας της πόλης, γραμμικά λοιπόν, σε 500 μέτρα, εκεί που λέμε ότι προτείνουμε να γίνει το υπόγειο πάρκινγκ υπάρχουν τράπεζες, δημαρχείο, ταχυδρομείο, καταστήματα, τα οποία απλά αποσυμφορούν την περιοχή. Αυτό που αιτούμαστε λοιπόν στον ‘Τρίτση’ είναι η μελέτη. Τίποτε άλλο”.
Από πού να το πιάσεις αυτό το συνονθύλευμα άγνοιας, λαϊκισμού, αντιδραστικότητας, σκοπιμοτήτων και κακών ελληνικών;
Ας πούμε το βασικό καταρχάς – πρώτη φορά ακούσαμε ένα νούμερο απ’ τον μηχανικό Κοσκολέτο: 560 θέσεις πάρκινγκ σε τρία επίπεδα, δηλαδή μια κατασκευή ίσως και 10.000 τετραγωνικών μέτρων σε βάθος καμιά εικοσαριά μέτρα, που θα κοστίσει πολλά εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος, για να καταστρέψει ό,τι απομένει από την ευτυχή στιγμή της δημόσιας πολεοδομίας στην Ελλάδα που αποτελεί ο προσφυγικός συνοικισμός της Νέας Φιλαδέλφειας. Μια κατασκευή για την οποία δεν έχει ερωτηθεί κανείς, δεν υπήρχε στο προεκλογικό πρόγραμμα της διοικούσας παράταξης, δεν πέρασε από τη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, δεν έτυχε της παραμικρής δημοσιότητας – και βέβαια έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με όλες τις σύγχρονες προσεγγίσεις για την κίνηση στην πόλη υποτάσσοντας κάθε χρήση και κάθε χρήστη του χώρου στην κυριαρχία του αυτοκινήτου. Εννοείται, Σωτήρη, πως δεν είναι έργο πνοής, εκτός αν εννοείς ότι η πνοή αυτή βρομάει πετρέλαιο…
Υπάρχει λόγος που οι κατά τ’ άλλα λαλίστατοι της δημοτικής αρχής έχουν καταπιεί το έργο που θα μας καταπιεί όλους, και δεν τολμούν να δημοσιεύσουν ούτε μια στοιχειώδη περιγραφή του, ώστε να δουν τι λέει η πόλη γι’ αυτό. Ο λόγος είναι πως η δημοτική αρχή Βούρου-Κωνσταντινίδη και ο έμμισθος αντιδήμαρχος ειδικού σκοπού Κοσκολέτος έχουν αναλάβει συστηματικά την υπηρεσία κατεδάφισης της Νέας Φιλαδέλφειας, κι εδώ που τα λέμε δεν είναι και πολύ απλό να κατεδαφίζεις κάτι με τους κατοίκους του μέσα…
Η καταστροφική απόφαση ψηφίστηκε στην Οικονομική Επιτροπή μόνο από τέσσερα έμμισθα στελέχη της δημοτικής αρχής (Ηλίας Τάφας, Μιχάλης Κουτσάκης, Ανθή Παπακώστα, Σπύρος Γραμμένος), κι ας γράφει το χαρτί ότι πρόκειται περί “ομόφωνης” απόφασης. Από την ψηφοφορία για το θέμα απείχε ο Κώστας Τομπούλογλου της “Πόλης της Καρδιάς μας”, “λόγω των πιθανών επιπτώσεων στον προσφυγικό οικισμό”, σύμφωνα με τη διατύπωση της επίσημης απόφασης. Μένει να μάθουμε με κάποιο τρόπο τι ακριβώς υποστήριξε ο κ. Τομπούλογλου στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής. Αφού πρακτικά της Οικονομικής Επιτροπής δεν δημοσιεύονται (άλλος θρίαμβος του δημοκρατικού διαλόγου), καταλληλότερη πηγή είναι ο ίδιος ο κ. Τομπούλογλου, τον οποίο και προτρέπουμε να πει δημόσια την άποψη που διατύπωσε και στη συνεδρίαση.
Κατά τ’ άλλα ήταν απόντες και άρα δεν τοποθετήθηκαν επί του θέματος, οι Αριστείδης Βασιλόπουλος και Παντελής Γρετζελιάς. Ο Νίκος Σερετάκης της “Λαϊκής Συσπείρωσης” και η Δανάη Εμμανουήλ της “Δύναμης Πολιτών” ήταν μεν στη συνεδρίαση, αλλά για άγνωστο λόγο αποχώρησαν πριν τη συζήτηση του εν λόγω θέματος, άρα και πάλι δεν έχουν τοποθετηθεί. Να τι αποκόμισαν όλοι αυτοί από τη λειτουργία της διαπαραταξιακής επιτροπής για την τροποποίηση της διαχειριστικής μελέτης του Άλσους…
Ορισμένοι της αντιπολίτευσης εξέφρασαν βεβαίως εν παρόδω τις αντιρρήσεις τους στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της 7/4/2021. Δεν βλέπουμε όμως κανέναν να επιχειρεί να σπάσει την ομερτά και να ενημερώσει υπεύθυνα τους κατοίκους της πόλης για το σχέδιο του πάρκινγκ και τι ακριβώς περιλαμβάνει, για τις λανθασμένες παραδοχές του και για τις μελλοντικές δυσμενείς συνέπειες σε διάφορες όψεις της ζωής στη Νέα Φιλαδέλφεια.
Δεν τελειώνουμε εδώ – θα επανέλθουμε διότι δεν γίνεται το μέλλον αυτής της πόλης να εξαρτηθεί από τις ανευθυνότητες περιπτώσεων όπως ο Σωτήρης Κοσκολέτος και οι λοιποί της δημοτικής αρχής Βούρου-Κωνσταντινίδη, ούτε απ’ τον ευκαιριακό χαρακτήρα της εκφραζόμενης αντιπολίτευσης. Η επιχειρηματολογία εναντίον της γενικής κατεύθυνσης αυτού του έργου είναι συντριπτική και θα πρέπει να γίνει κτήμα των κατοίκων της πόλης.
π.