Γράφαμε πριν μερικούς μήνες ότι η στάση Βούρου απέναντι στις αρμοδιότητές του ως εκλεγμένου και έμμισθου, καλοπληρωμένου δημάρχου μπορεί να σε κάνει Μπακογιαννικό. Ωστόσο δεν είναι μόνο ο Κώστας Μπακογιάννης που μπορεί να δώσει παραδείγματα για το τι θα μπορούσε να κάνει ένας δήμος με δεξιά δημοτική αρχή, ακόμη και στη σημερινή, εξαιρετικά αντίξοη για την τοπική αυτοδιοίκηση συνθήκη.
Σταχυολογούμε από την ειδησεογραφία των προηγούμενων ημερών τρία τέτοια παραδείγματα που μας προσφέρουν δεξιοί δήμαρχοι – τα οποία, φυσικά, αποκλείεται να δούμε στη Νέα Φιλαδέλφεια-Νέα Χαλκηδόνα μέχρι το τέλος της θητείας της δημοτικής αρχής Βούρου-Κωνσταντινίδη. Και τα τρία παραδείγματα αφορούν την ποιότητα ζωής στην πόλη και δείχνουν έναν άλλο δρόμο από τη μονοκρατορία του αυτοκινήτου και της εστίασης που καλλιεργεί με όλους τους τρόπους η περίπτωση Βούρου-Κωνσταντινίδη, με το χέρι πάντοτε βαθιά στη δική μας τσέπη.
Αγρίνιο: “Με ηλεκτρικά ποδήλατα μπορούν να απολαμβάνουν πλέον τις βόλτες τους οι κάτοικοι του Αγρινίου, ενώ το νέο οικολογικό μέσο ξεκίνησαν να το χρησιμοποιούν όσοι επαγγελματίες θέλουν να διεκπεραιώσουν γρήγορα τις υποχρεώσεις τους, χωρίς να αγωνιούν αν θα βρουν και πότε μία θέση στάθμευσης για το αυτοκίνητο. Βασικός στόχος του δήμου είναι να εξοικειωθούν οι πολίτες με την ηλεκτροκίνηση, γι’ αυτό και από το πρωί της Μ. Τρίτης έχουν τεθεί σε κυκλοφορία 67 ποδήλατα, τα οποία μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα φθάσουν τα 81. Ταυτόχρονα, η χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων εκτιμάται ότι μπορεί να συμβάλει στη μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αλλά και της ηχορρύπανσης” (διαβάστε όλο το άρθρο της Καθημερινής στον σύνδεσμο)
Παρατήρηση: Το Αγρίνιο, αντί να φτιάχνει πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης ώστε να φέρει κι άλλα αυτοκίνητα στους πεπερασμένους δρόμους, φέρνει με ελάχιστα χρήματα ένα άλλο μέσο με μικρότερο κι ελαφρύτερο αποτύπωμα. Η Νέα Φιλαδέλφεια-Νέα Χαλκηδόνα θα χρειαστεί τα διπλάσια λεφτά μόνο για τη μελέτη του σχεδιαζόμενου πάρκινγκ στο Πάρκο Μικρασιατών.
Τρίκαλα: Στην οδό Φειδίου (έναν μικρό παλιό δρόμο στο παλιότερο κομμάτι της πόλης, δίπλα στον ποταμό Ληθαίο), “ανέκυψε πρόβλημα με βάση τον χαρακτηρισμό του δρόμου ως πεζόδρομου και των συνακόλουθων απαγορεύσεων. Προκειμένου να λυθούν προβλήματα Κ.Ο.Κ. και στάθμευσης και για να μη δημιουργούνται παρανοήσεις, ο Δήμος Τρικκαίων πήρε την πρωτοβουλία να καλέσει τους κατοίκους του συγκεκριμένου δρόμου, σε ηλεκτρονική ψηφοφορία – διαβούλευση. Οι κάτοικοι θα ψηφίζουν για το ποιος θα είναι ο χαρακτηρισμός του δρόμου:
- Αν θα είναι πεζόδρομος (οπότε δεν θα επιτρέπεται η στάθμευση κανενός οχήματος)
- Αν θα είναι κανονικός δρόμος (οπότε θα επιτρέπεται η στάθμευση και θα ισχύει κανονικά ο Κ.Ο.Κ.)
Για να αποφευχθεί η ψήφος από κατοίκους άλλων περιοχών ή η διπλοψηφία ή ακόμη και η πολυψηφία από το ίδιο σπίτι, ο Δήμος Τρικκαίων δέχεται αιτήσεις των κατοίκων, με βάση τα υδρόμετρα” (διαβάστε όλο το σχετικό δελτίο τύπου του δήμου Τρικκαίων).
Παρατήρηση: Το πρόβλημα της Φειδίου φαίνεται να είναι ανάλογο με τους δήθεν πεζοδρόμους του προσφυγικού συνοικισμού, όπου η στάθμευση των αυτοκινήτων, ειδικά μάλιστα των επισκεπτών της πόλης, αποτελεί καθημερινό βραχνά για τους κατοίκους. Μόνο που στα Τρίκαλα, ακόμη κι αν ο δήμος επιβάλλει τελικά τη λύση που κρίνει ως προσφορότερη για τη γενικότερη κυκλοφορία των οχημάτων, θα έχει αποτυπωθεί η γνώμη των κατοίκων του δρόμου.
Αθήνα: Η Δημοτική Αστυνομία σφράγισε καταστήματα εστίασης στην πολυσύχναστη πλατεία Βαρνάβα στο Παγκράτι, διότι είχαν βεβαιωθεί παραβάσεις ηχορύπανσης (δυνατή μουσική) το περασμένο καλοκαίρι. Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο η σφράγιση έγινε τώρα διότι στο μεταξύ τα καταστήματα ήταν κλειστά (διαβάστε την είδηση, η οποία φτάνει στον τύπο απ’ την πλευρά του θιγόμενου επιχειρηματία, ο οποίος βεβαίως δεν αρνείται την παράβαση).
Παρατήρηση: Η έκτακτη συνθήκη του κορονοϊού προφανώς έθιξε ιδιαίτερα τις επιχειρήσεις εστίασης, που η πόλη μας στεγάζει πολλές. Βεβαίως στο πλαίσιο μιας ελεύθερης οικονομίας, όσοι επιχειρούν παίρνουν και τα σχετικά ρίσκα – γι’ αυτό εξάλλου και χωρίς κορονοϊό οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις ανακαινίζονται συχνά για να ανανεώσουν το ενδιαφέρον των πελατών τους, το οποίο φθίνει μετά από ένα σχετικά μικρό διάστημα λόγω του ανταγωνισμού των επιχειρήσεων επί μίας πεπερασμένης ανάγκης ψυχαγωγίας. Όμως το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι συγκεκριμένοι επιχειρηματίες δεν είναι υπέρτερης σημασίας από τη γενική κοινωνική ισορροπία που (υποτίθεται ότι πρέπει να) υπερασπίζουν οι κανόνες της συνύπαρξης που αποτυπώνονται στη σχετική νομοθεσία.
Υπάρχουν κακοτοπιές στα τρία παραδείγμα; Αναμφιβόλως, αν δούμε τις λεπτομέρειες σε κάθε περίπτωση, κάτι στραβό θα βρούμε. Αλλά και στις τρεις περιπτώσεις βλέπουμε ενεργές δημοτικές αρχές και δημοτικές υπηρεσίες, που ασχολούνται με πραγματικά προβλήματα των πόλεων τις οποίες διοικούν. Καμία σχέση δηλαδή με τα καθ’ ημάς…
π.